Kiállítássorozatunk az élet mesés pillanatait, egyéni útjait köszönti, amelyek formálják a hagyományos technikák és kifejezésmódok evolúcióját a kortárs ékszertervezésben. Arra ösztönözzük a tervezőket, hogy ihletet merítsenek saját történetükből, kulturájukból és olyan művészi ékszereket alkossanak, melyek tisztelettel adóznak a múltnak, miközben megálmodják a jövőt.
Minden alkotás egy történetet mesél el, s ezáltal érzelmileg is közel viszik a nézőt az alkotók által megjelenített világhoz, mely által, széles körben lehetővé válik kultúránk, gyökereink finom lényegi megjelenítése, a néző átélései által.
A kiállítás sorozat fókuszában az üzenet ékszerek bemutatása áll.
„A Milánói Hét a nemzetközi ékszerek lenyűgöző világának történelmét, hagyományait és innovációját ünnepli.
A Milánói Ékszerhét a kapcsolódások, találkozások, kölcsönhatások pillanatait teremti meg, magával ragadja a kereskedelmi szereplőket is és szenvedélyes közönséget vonz eseményekkel teli naptárának köszönhetően:
kiállítások, előadások, workshopok, beszélgetések, díjak, élő előadások és vernisszázs..
Egy széles körű esemény, amely Milánó központjában alakul ki a város exkluzív és hangulatos helyszínein:
történelmi épületekben, magas nívójú ékszerész műtermekben, aranyműves műhelyekben, akadémiákon, művészeti galériákban, divatbutikokban és dizájn bemutatótermekben.” MJW honlapja
2023-ban 350 kiállító által 5000 ékszert választott ki a nemzetközi zsűri. 100 programon vehettek részt a vendégek 40 helyszínen.
2023-ban az „InFlow Kortárs Ékszer Kiállítás és Konferencia” főszervezője a Frangipani Stúdió és Galéria a Milano Jewelry Week hivatalos partnere volt, részt vett az alkotások díjazásában, s részt vett a hivatalos és ünnepi eseményeken is Milánóban. Ennek keretében kerül sor most egy kiállításra, ahol díjazott kollekciókat és alkotókat ismerhetnek meg látogatóink.
Alkotók:
Paradise Feathers – Andrezza Valentin (Amerika), Barbara Proverbio (Olaszország), Angelica Krieg (Németország), Wenyin Jiang (Kína),Andreia Gabriela Popescu (Romania)
MűvészetMalom Szentendre
Egyéb helyszínek
Augusztus 31. – szeptember 1.
Szeptember
“A művészeti alkotói folyamatom gyakran céltalanul kóborol körbe-körbe anélkül, hogy kezdetben egyértelmű célpontot tűzne ki, és a téma csak a fejemben létezik. Mégis, az első bizonytalanságot izgalmas felfedezés váltja fel, amikor rábukkanok egy nyomra, ami új ismeretekhez vezethet a háromdimenziós munkáról. Ennek a folyamatnak a során általában eltávolítom az objektumokat, anyagokat és jelenségeket a megszokott környezetükből, és átültetem őket egy új kontextusba, ahol a néző váratlan megközelítéssel szembesül. Ha átvesszük a drágakövek és ékszertervezés területére ezeket az aspektusokat, azok adhatnak egy impulzust az alkotói minőség javításához azáltal, hogy új dimenziókat nyitunk meg és új életet inspirálunk. Az ékszereim nem elsősorban a díszítő és anyagi értékek határozzák eg, hanem az alkotói tervezés lényeges aspektusai által, mint például a térfogat, tér, feszültség, energia, intuíció, lélek, karakter. A hagyományos műanyag tárgyak mellett a munkám olyan objektumokat is magában foglalnak, amelyek – néha irritáló hatással – kapcsolódnak az emberi testhez.”
A Sanghaji születésű ékszerművész, Wenyin Jiang ékszertervezést tanult a Central Saint Martinson, majd pedig Gemmológiát a londoni The Gemmological Association of Great Britain berkein belül.
A Central Saint Martinsban folytatott tanulmányai során találta meg a választ arra, hogy kortárs ódáját érzelmileg és racionálisan építse fel az üveg, az ezüst, az arany, az elektronikus alkatrészek, valamint a hang és a különböző drágakövek – viselhető művészeti kollekciójába -, a NIBIRU-ba való beépítésével.
„A legkorábbi sumér írásokban az Anunnakik An és Ki, az ég istenének és a föld istennőjének leszármazottai voltak. Ők az ősi sumérok, akkádok, asszírok és babilóniaiak istenségeinek egy csoportja voltak, akik a Nibiru bolygón éltek. A Nibiru katasztrofálisan összeütközött a Mars és a Jupiter között található Tiamattal. Tiamat kettészakadt. A Nibiru egy második áthaladáskor az egyik részbe csapódott, amelyből az aszteroidaöv lett. A másik rész új pályára került, amelyből a Föld lett. A Nibiru 3600 évente elhalad a Földünk mellett, így az Anunnakiknak ez az egyetlen lehetőségük arra, hogy hatalmas távolságokon keresztül kommunikáljanak.”
Wenyin különleges, viselhető kinetikus „eszközöket” (ékszereket) készített az Anunnaki számára a váza távolságának közlésére. A NIBIRU fizikai és elektronikus hangokat egyaránt beágyaz, hogy stimulálja viselőjének multiszenzoros érzékelését. Emellett kiemeli az egyensúly, a mozgás és a gravitáció esztétikáját. Minden egyes darabot aprólékosan kézzel készít, gyémánt szerszámokkal megmunkált boroszilikát üveggel, valamint gondosan megmunkált fém alkatrészekkel.
Részt vett a 2023-as Milánói Ékszerhéten, és elnyerte az Alessio Boschi, Bryna Pomp, Guido Solari és Muriel Piaser által kiválasztott Artistar Jewels Award 2023 díjat. És két Artistar Jewels Network Awards 2023 díjat, amelyet a római Galleria Carlo Lucidi és a brazíliai Galeria Alice Floriano választott ki.
A 2023-as AUTOR kortárs ékszervásáron elnyerte a 2023-as közönségdíjat. Elnyerte továbbá az Assamblage Kortárs Ékszerésziskola 2023-as díját és a Revista Atelierul 2023-as díját a 2023-as Román Ékszerhéten. A 2023-as Friedrich Becker-díjra jelölték, ahol Németországban mutatta be darabjait. Részt vett a Collect Art Fair 2024, a kézművesség és a formatervezés vezető nemzetközi vásárának 20. évfordulós kiadásán a londoni Objects Beautiful Galleryvel.
A BP Jewelry – 2005. júliusában alakult Velencében, ma központja Novara-ban van, s márkaüzlete Milánóban található. Barbara 1979-ben született Novarában, és Velencében építészetet tanult. Azonban éppen ott, tanulmányai során fedezte fel szenvedélyét az üvegmunka iránt. Ez a felfedezés mély szeretetet ébresztett benne az anyag iránt, és arra ösztönözte, hogy ékszereket tervezzen és készítsen.
A márka alapelve az, hogy tervezés és a magas színvolanú kézművesség egyaránt megtalálható legyen benne, állandó egyensúlyban egymással. A BP ékszerek minden darabját Barbara saját maga tervezi, rajzolja és tűz által formálja.
A BP kreációk mögött egy egyedi vízió áll, ahol az ékszerek nemcsak díszek, hanem önkifejezési és kísérletezési lehetőségek is. A test adja az alapot, ahol Barbara tervei formát öltenek, és ennek során az ékszer és a művészet határai elmosódnak. A BP ékszereket gyakran „üvegálomnak” nevezik, tükrözve az szépséget és a kiváló művészi munkát, amely minden alkotásban megjelenik.
Andrezza Valentin kortárs művész és tervező, São Paulóból, Brazíliából származik, Los Angelesben és New Yorkban él.
Mivel korábban nagyméretű szobrokkal és efemer anyagokat használó installációkkal dolgozott, Andrezza műalkotásai eredendően mulandóak és végesek voltak. Így ezüsttel, arannyal és különböző nemes és nem nemes anyagokkal dolgozó ékszerészként Andrezza ellenpontot teremt korábbi munkáinak mulandó természetéhez. Most a formatervezés és a kézművesség átalakításának felfedezése érdekli, hogy egyedi és maradandó kis műtárgyakat hozzon létre.
Andrezza minimalista stílusában a Bauhaus és az Art Deco hatása érvényesül, geometriai formákat és tiszta vonalakat kombinál, melyeket átitat a csillogás és kifinomultság.